Varför får Postnords brevbärare ta smällen?
Varför tar inte cheferna på Postnord sitt ansvar? Det undrar en tidigare anställd efter att problem på postjätten har uppmärksammats i media.
Nu börjar de negativa rubrikerna om Postnord dyka upp igen. Post- och Telestyrelsen ska syna Postnord och de stora mängderna av kvarligg.
Jag tycker synd om den kvinnliga brevbäraren kvinnan som har fått en varning för att hon inte hinner med jobbet. Tydligen hinner andra, enligt cheferna.
Låter brevbärarna ta skulden
Så låter det på flera kontor, inte bara på hennes tjänsteställe. Småchefsskapet är inte bättre än så där.
Det är enklast att kasta skit neråt och flina uppåt. Att säga att allt fungerar när det inte gör det.
Postnord prioriterar fel
Det är inte svårt att räkna ut att varannandagsutdelning skulle floppa när det har skurits väldigt hårt neråt och gödslats i hierarkin längst upp.
Nya vd:ns rejäla lönelyft på många tusentals kronor är att visa att omdömet med penningprioritering i Postnord är på väldigt låg nivå.
Var ligger chefens ansvar?
På TV4-nyheterna såg jag en rubrik som gör en beklämd. Rubriken löd ”Stressade brevbäraren: ”Vi får skäll av kunder – med all rätt”.
Det är ska väl inte vara brevbäraren som ska ta på sig ansvaret?
Var är chefen och mellancheferna och var ligger deras ansvar? Det är enklast att lasta över det på brevbäraren.
Det märks att brevbäraren mår dåligt då hon tar på sig skulden och inte ansvariga.
Jobba i hållbart tempo
Sedan hoppas jag att folk tar sina luncher och raster som det har fuskats med för att bli den ”snabba” brevbäraren.
För att kunna få några hundralappar mer än den ”slöe” brevbäraren som jobbar rätt.
Jag skriver under pseudonym så att de som jobbar kvar på mitt lilla kontor och har samma åsikt som jag inte ska drabbas av repressalier.
Men jag önskar alla brevbärare att jobba rätt och att säga ifrån.
Undrande undrar om undrens tid är förbi