”Hur står det till på Posten i Malmö egentligen?”
Beställde en komponent till min bil för några veckor sedan som skulle skickas från Holland till Sverige. Försändelsen skulle komma fram med hjälp av DPD (Företagspaket). Fick också ett kolli-id, där jag kunde spåra var mitt kolli befann sig.
Den veckan som varan beräknades anlända var jag inte hemma och satte då min far som mottagnings adress för varan.
Kom hem igen veckan därpå och kunde konstatera att varan jag beställt inte var levererad.
När jag kontrollerade på kolli-id kunde jag konstatera att varan hade kommit till Sverige och Malmö samt till min kommun som ligger cirka 5 mil utanför Malmö, men sen återvänt till Holland igen.
Posten i Malmö hade returnerat den för att de inte kunde hitta mottagaren!
Min far, var hemma hela den aktuella dagen, kollade ut mot infartsvägen flera gånger under dagen. Så helt uppenbart har chauffören inte varit i närheten av adressen.
Antingen orkade inte chauffören att leta upp adressen, vilket kan tyckas vara märkligt i denna GPS-värld vi lever i idag. Eller så råder det stor brist på kompetens och språkkunskaper bland chaufförerna.
Man börjar faktiskt undra hur det är ställt med Posten idag. Är folk så stressade idag på arbetsplatserna att de skiter i vissa kunder om de inte hinner?
Jag blir inte ett dugg förvånad när jag hör att fler och fler uppdrag på posten lämnas över på privata entreprenader istället.
Har skrivit till kundtjänst och försökt att få en förklaring till det hela. Men här får man bara intelligensbefriade förklaringar och undanflykter.
Så kan en vardag se ut i Sverige 2012.