Vad gör du på jobbet?

– Jag har hand om den allmänna driften av butiken, administration, ser till att det är städat och så vidare. Sedan är jag ansvarig för kundsupporten och tar hand om de problem som kunderna har. Sedan är det en del försäljning.

Vilka är de vanligaste problemen kunderna har?

– Många gånger är det egenhändigt komponerade problem, om man säger så. Det handlar ofta om internetinställningar eller appar som inte funkar som de ska. Och så är det en del fakturafrågor.

Hur hamnade du där?

– Min mamma jobbade på serviceverkstaden på Vodafone, som vi hette då, och tyckte att jag skulle söka jobb här. Det var tolv år sedan och det ångrar jag inte det minsta.

Behöver man vara teknikintresserad?

– Det är inget krav men det är klart att det är en fördel. Själv har jag alltid haft ett väldigt stort teknikintresse, men är helt självlärd och har gjort fel många gånger. Jag trycker på alla knappar och ser vad som händer.

Vad är det bästa med jobbet?

– Kundkontakten. Jag har ju den stora äran att göra folk nöjda och glada. De kommer in med något problem och går förhoppningsvis härifrån glada. Och Telenor är en mycket bra arbetsgivare med tydlig kommunikation och korta beslutsvägar.

Finns det något som är mindre bra?

– Svår fråga … nej, det gör det inte. Jag älskar mitt jobb, fortfarande efter tolv år.

Anna Carlstedt

Yrke Butiksansvarig/kundsupport Telenor Malmö. Ålder 33 år. Bostad Villa i Ystad. Fritid Umgås med barnen.