Det är tråkigt att höra att du inte fått ditt paket som du sett fram emot. Det är dock svårt att veta exakt vad som gått snett i just ditt fall utan att ha tillgång till aktuellt kolli-id.

Enligt våra processer levererar Posten DPD-paket från utlandet direkt hem till kunden. Detta sker via Postens bilar, eller om mottagaren finns på landsbygden, oftast via lantbrevbäraren.

Även om det är väldigt ovanligt kan det hända att en chaufför inte hittar en adress, speciellt om den ligger avsides på landet, är en sommarstuga eller liknande. Det är svårt att säga om det funnits några sådana speciella omständigheter i ditt fall.

Ett paket som vi inte lyckats leverera, ska enligt våra rutiner istället aviseras till ett av Postens utlämningsställen, där du som kund kan hämta det. Först om mottagaren inte hämtat paketet efter sju dagar returneras det till avsändaren.

Vi är alltid tacksamma när våra kunder hör av sig vid den här typen av händelser. Om felet ligger hos Posten rapporteras det alltid tillbaka till ansvarig områdeschef för åtgärd, så att misstaget inte ska upprepas i framtiden.

www.posten.se går det bra att göra en reklamation, vilket innebär att vi kan göra en grundligare undersökning av vad som hänt med ditt paket.