Norska posten, som äger Citymail, tar ett samlat grepp på sina företag på den nordiska post- och logistikmarknaden. Det skedde genom att man under samlingsnamnet Bring lanserade det nya varumärket idag.
   Enligt Citymails vd, Mats Forsberg, kommer de anställda inte märka så mycket av nyordningen – förutom uniformerna då.
   – Vi behåller vår företagskultur och vår affärsidé. Norska posten kommer inte in och styr och ställer, eller kräver att alla ska prata norska.
   När det gäller uniformerna menar han att det bara är positivt att de byts ut.
   – Nu har vi passat på att förbättra sådant som inte var så bra tidigare, som passformen till exempel. Vi har fått positiv respons från de anställda, säger Mats Forsberg.
   Posten Norges totala kostnad för det nya varumärket är 300 miljoner kronor, varav ungefär hälften går till saker som nya uniformer, ommålning av fordon och fastigheter.
   För Citymails del handlar det om nya uniformer till 1350 anställda, 400 bilar som ska få ny utsmyckning och 130 lokaler som ska omdekoreras.
   Förutom Citymail äger Posten Norge bland annat även Box Delivery och Frigoscandia som nu blir Bring Express och Bring Frigoscandia.