Förvaltningsdomstolen väntas fatta beslut om de ska ta upp ärendet inom några dagar.
– Vi fick anmäla intresse men har inte hört något sedan dess, säger presschef Thobias Lignemalm på Arriva.
Arriva var ett av fyra företag som la det ursprungliga anbudet på Öresundstrafiken 2007. SJ överklagar inte Veolias inhopp utan avvaktar en ny upphandlingsomgång.
Överklagandet stoppar inte arbetet med att låta Veolia ta över. Det säger Skånetrafikens tf direktör Göran Lundblad till Sekotidningen.
– Nej jag är säker på att vi får rätt, säger han. Alla företag har fått samma chans.
Inget är klart när det gäller villkor och pengar för Veolia. Avgörande för att trafikhuvudmännen valde Veolia var att företaget var berett att snabbt ta över.
– Förhandlingarna om villkoren börjar nu, säger Göran Lundblad, som också är säker på att det var rätt att ge DSB First uppdraget att köra Öresundstågen från början.
– De var inte billigast och alla undersökningar vi gjorde visade att deras anbud var korrekt. Hade vi valt något dyrare alternativ hade vi förlorat ett överklagande.
Vad gick då fel med DSB First?
– Dålig ledning och styrning av företaget gjorde att kostnaderna drog iväg.